IŠSKIRTINIAI MOTOCIKLAI – PAGAL RINKOS TENDENCIJAS (#)

Ieva Zigmantaitė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 15 s.
Evelina Liutkevič, Vasaris Prunskas ir Rokas Lileikis. Asmeninio albumo nuotr.
Išskirtinio retro stiliaus motociklai „Mash“, kurie keliose Vakarų Europos šalyse yra perkamiausias motociklų prekių ženklas, jau turi savo oficialius atstovus ir Lietuvoje. Trys šio prekių ženklo entuziastai: Vasaris Prunskas (23), Evelina Liutkevič (24) ir Rokas Lileikis (23), prieš porą savaičių baigė verslo derybas su partneriais ir pradėjo prekybą motociklais Lietuvoje. Savo tikslinę auditoriją gerai pažįstantys verslo įkūrėjai nepraleido pro akis rinkos tendencijų pokyčių. „Lietuviai vis labiau ieško produktų, kurie būtų kitokie, su kuriais vartotojas galėtų pasijusti išskirtinis, o motociklai „Mash“ būtent tokie ir yra. Tai kūrybiško, stilingo ir trokštančio laisvės pojūčio jaunuolio motociklas“, – apibūdina V. Prunskas.

Vienas verslas davė pradžią kitam

Prekyba motociklais „Mash“ nėra pirmasis jaunuolių verslas. Jau kelerius metus trijulė sėkmingai užsiima motorolerių „Vespa“ nuoma. Visi trys verslo įkūrėjai yra dideli motorinių dviračių transporto priemonių entuziastai, tad nuolatos domisi šiomis transporto priemonėmis, ypač tomis, kurios išsiskiria savo išvaizda. V. Prunskas, vienas iš verslo įkūrėjų, pats tapęs „Mash“ rinkodaros kampanijos tiksline auditorija, pradėjęs daugiau domėtis šio prekių ženklo motociklais, netrukus tapo ir motociklo savininku. Tai, ko gero, buvo vienas pirmųjų motociklų „Mash“, važinėjančių Lietuvos keliais. Prireikus papildomų detalių ir susisiekus su artimiausiais šio prekių ženklo atstovais, paaiškėjo, kad jie kaip tik tuo metu ieškojo partnerių Lietuvoje. Būtent tai, kad V. Prunskas su draugais užsiima motorolerių „Vespa“ nuoma, patraukė motociklų atstovų dėmesį. Jie pakvietė vaikiną su bendražygiais susitikti ir pakalbėti apie galimybę atstovauti šiam prekių ženklui Lietuvoje.

Per šį susitikimą „Mash“ atstovai lietuviams pateikė žemiškas sąlygas. Derybų metu, suprantant rinkos dydį ir tai, kad kol kas mažai žinomam prekių ženklui itin aukšti reikalavimai būtų tiesiog neįgyvendinami, buvo iškelti du pagrindiniai įsipareigojimai: užtikrinti parduotų motociklų techninę priežiūrą ir pasiekti nustatytas pardavimų apyvartas. Paklausus apie pardavimo tikslų įgyvendinimą, V. Prunsko veide atsiranda šypsena: „Dirbti reikės.“



Nepraėjus dviem savaitėms – daugiau nei 30 užklausų

Nors nuo oficialaus produkto įvedimo į Lietuvos rinką praėjo mažiau nei dvi savaitės, verslo įkūrėjai jau sulaukė daugiau nei 30 užklausų apie motociklus. Be to, jau pradėti du sandoriai, kurių tikėtina baigtis – nauji „Mash“, riedantys Lietuvos keliais. Toks susidomėjimas naujai Lietuvos rinkai pristatytais motociklais verslininkus nuteikia itin optimistiškai ir dar kartą patvirtina rinkos tendenciją, kad susidomėjimas išskirtiniais produktais Lietuvoje auga. Kadangi R. Lileikis ir V. Prunskas patys važinėja šiais motociklais, jie kasdien susiduria su praeiviais gatvėje, kurie atsisuka ir negali atitraukti akių nuo motociklų. Žmonės tiesiog prieina ir klausinėja apie motociklus, o sužinoję, kad kalba su oficialiais produkto atstovais, prašo daugiau informacijos ir kontaktų. „Galėtume gatvėje pastatyti motociklą, pridėti vizitinių kortelių ir jau būtų puiki reklama“, – juokauja R. Lileikis.

Išskirtiniai ir prieš konkurentus
„Restauravus seną motociklą visuomet išlieka rizika, kad kažkas suges ir tos detalės nebus galima greitai ir lengvai rasti.“
R. Lileikis.
Pagrindiniai motociklų „Mash“ unikalūs pardavimo argumentai – tai jų retro stiliaus dizainas, gera kaina, garantija bei lengvas techninės priežiūros prieinamumas. Konkurentai, siūlantys naujus ar naudotus motociklus, gali pasiūlyti kelis, tačiau ne visus pranašumus, kiekvienas jų stokoja bent vieno iš jų.

Artimiausi „Mash“ konkurentai, kurie gamina naujus motociklus, yra bent porą kartų brangesni, o Lietuvos perkamoji galia vis dar nėra tokia stipri kaip Vakarų Europos. Kiti „Mash“ konkurentai, kuriuos verslininkai įvardija kaip pagrindinius, yra prekiautojai senoviniais motociklais, kuriuos jie atsigabena iš įvairių kraštų, restauruoja ir parduoda. „Tačiau restauravus seną motociklą visuomet išlieka rizika, kad kažkas suges ir tos detalės nebus galima greitai ir lengvai rasti, taip pat tokie prekeiviai nesuteikia jokių garantijų, nuolatinės techninės priežiūros ir visi gedimai lieka pirkėjo galvos skausmas“, – senovinių motociklų priežiūros subtilybes atskleidžia R. Lileikis.

Komandą vienija aistra motociklams

Visi trys „Mash Motors“ įkūrėjai specializuojasi skirtingose veikos srityse. V. Prunskas yra baigęs verslą ir finansus, tad rūpinasi plėtra ir strategija, R. Lileikis – informacinių technologijų vystymo ir techniniais klausimais, o E. Liutkevič atsakinga už rinkodarą ir produkto vizijos skleidimą. Tačiau labiausiai komandą vienija ne sinergija, gaunama iš skirtingų sričių žinių, bet entuziazmas ir aistra motociklams „Mash“. Neatsižvelgiant į atliktą verslo aplinkos vertinimą, kainodarą ir investicijų matematiką bei kitus analitinius darbus, prie sprendimo priėmimo stipriai prisidėjo intuicija, tikėjimas prekių ženklu ir didelis noras. Galimybė atstovauti tokiam prekių ženklui kaip „Mash“ jaunuoliams nuo pradžių buvo patraukli ne tik skaičiais, kuriuos parodė verslo matematika, bet paties prekių ženklo idėja, koncepcija ir tuo, kad tarp darbo ir pomėgio bus galima dėti lygybės ženklą. „Kad būtum lydimas sėkmės, turi atrasti tai, kuo tiki“, – pabaigia E. Liutkevič.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai