ALEXAS MAUZONAS: „ATSIDŪRĖME LAIKU IR VIETOJE“ (#)

Povilas Sabaliauskas prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 31 s.
Alexas Mauzonas. Asmeninio albumo nuotr.
Dar XX a. devintajame dešimtmetyje italų mokslininkas Francesco Cirillo sukūrė vadinamąją „Pomodoro“ techniką. Tai gana paprastu principu veikiantis veiklos planavimo įrankis, kai dirbama ir ilsimasi iš anksto nustatytais intervalais. Jeigu prieš kelis dešimtmečius jiems matuoti pakako paprasto laikrodžio, šiuo metu tam kuriami kompiuteriniai renginiai. Visgi jie toli gražu ne visada idealiai atlieka savo funkciją. Ypač bandant „Pomodoro“ techniką suderinti su šiuolaikiniais darbų planavimo įrankiais. Šią problemą pastebėjo ir Lietuvoje dirbantis baltarusių programuotojas Alexas Mauzonas. Kartu su savo komanda jis sukūrė ir rinkai pristatė „PomoDone App“, sujungiantį F. Cirillo techniką ir tokias programas kaip „Trello“ ar „Asana“.
 
Kūrė visų pirma sau

A. Mauzonas pasakoja, kad jo programuotojų komanda kartu dirba jau keturiolika metų. Paprastai ji dirba su tarptautiniais projektais iš viso pasaulio. Atsižvelgiant į klientus, gali skirtis ir pats darbo pobūdis. Vieni suteikia visišką laisvę, todėl komanda darbus gali organizuotis pati, naudodama pasirinktą planavimo sistemą. Visgi kartais tenka taikytis prie klientų ir kitokių darbų planavimo būdų.
 
„Mes visada labai mėgome „Pomodoro“ techniką. Ji mums padeda geriau kontroliuoti savo laiką, nepersitempti. Visgi pastebėjome, kad jokie šiuolaikiniai „Pomodoro“ įrankiai nėra integruoti į tokias sistemas kaip „Trello“ ar „Asana“. Taigi tuo pačiu metu turi naudoti kelias skirtingas sistemas. Taigi mes nusprendėme patys sau susikurti tokį įrankį, kuris integruotų „Pomodoro“ į kitas darbų planavimo platformas“, – atskleidžia jis.
„Galima sakyti, kad atsidūrėme laiku ir vietoje.“
A. Mauzonas.
Skirdama šiek tiek laiko nuo kasdienių darbų, komanda sukūrė naujojo „PomoDone App“ prototipą. Pastebėję, kad jis išsprendžia nemažai problemų, nusprendė jį parodyti ir plačiajai auditorijai.
 
„Pamanėme, kad jeigu jis tinka mums, gal sudomins ir kitus. Rezultatas labai nustebino. Pasirodo, tarpusavyje integruotų darbo planavimo įrankių poreikis buvo labai didelis. Nusprendėme skirti projektui daugiau laiko. Sulaukėme daugybės atsiliepimų. Žmonės pradėjo rekomenduoti mus vieni kitiems. Galima sakyti, kad atsidūrėme laiku ir vietoje“, – sako A. Mauzonas.
 
Vartotojai maloniai nustebino

Anot „PomoDone App“ kūrėjo, „Pomodoro“ technika, nors sukurta dar devintajame dešimtmetyje, išlieka gana populiari visame pasaulyje ir plačiai naudojama iki šiol. Kur slypi jos patogumas?
 
„Tai itin paprasta ir naudinga technika, kuri ypač naudinga laisvai samdomiems darbuotojams. Jos principu veikiantys įrankiai nuolat kuriami, bet jie pernelyg riboti. Problema ta, kad dažniausiai juose neįmanoma išsaugoti savo veiksmų istorijos arba tai tampa labai komplikuota užduotimi. Mes šiuos dalykus atliekame automatiškai, todėl sutaupome daugybę laiko“, – teigia jis.
 
Vilniečių komandos pastangas labai greitai įvertino vartotojai iš viso pasaulio. Jie kūrėjams pateikia daugybę atsiliepimų, rekomendacijų, kaip produktą galima tobulinti toliau.
 
„Projektą tobuliname vadovaudamiesi „Lean“ modeliu. Atnaujinimus išbandėme po vieną, pamažu. Kitu atveju taip niekada ir nebūtume nieko pabaigę. Pirmosios versijos buvo labai paprastos. Jau maždaug po mėnesio rinkoje kas savaitę sulaukdavome po keliasdešimt atsiliepimų. Analizavome, kas ir kaip naudojasi įrankiu, diskutavome, į ką reikėtų atsižvelgti. Tokių atsiliepimų sulaukiame iki šiol“, – džiaugiasi A. Mauzonas.
 
Jis prisipažįsta nustebęs ne tik dėl to, kaip greitai įrankis išpopuliarėjo, bet ir kokie žmonės juo naudojasi.
 
„Mūsų idėja buvo sukurti įrankį, kuriuo visų pirma naudotųsi programuotojai, dizaineriai, tinklaraštininkai. Visgi mes sulaukėme labai daug atsiliepimų ir iš vadybininkų, dėstytojų, mokytojų. Netgi žmonių su dėmesio sutrikimais. Mums tai buvo gana didelė staigmena“, – atvirauja „PomoDone App“ kūrėjas.
 


Planų, kaip tobulinti produktą, netrūksta

Įrankis „PomoDone App“ rinkoje prieinamas jau dvejus metus. Tiesa, jo kūrimas – tai nesibaigiantis procesas. Kaip sako pats A. Mauzonas, įsitraukimas į darbą su juo gali būti įvairaus lygio. „Jeigu anksčiau pabaigiame kokį nors projektą, sutaupytą laiką skiriame „PomoDone“. Paprastai tai būna 10–15 proc. mūsų laiko išteklių. Žinoma, buvo ir laikotarpių, kai jam skyrėme visas savo jėgas. Artimiausiu metu turėtume sulaukti investicijų. Jas gavę tikrai koncentruosimės į įrankio tobulinimą“, – teigia jis.
 
O idėjų, kaip tobulinti produktą, tikrai netrūksta. Pagrindinis tikslas šiuo metu yra išplėsti savo komandą, kad būtų galima padidinti darbo tempus. Su projektu šiuo metu dirba gana techniški žmonės, kuriems šiek tiek trūksta rinkodaros srityje. Todėl bus ieškoma būtent tokių žmonių.
 
„Kartu turime ir labai konkrečių tikslų. Norime pabaigti savo „iOS“ ir išmaniųjų laikrodžių versijas. Taip pat norėtume geriau analizuoti tuos duomenis, kuriuos sukaupiame. Manome, kad galime pasiūlyti labai naudingų įžvalgų savo korporatyviniams partneriams, kurios padėtų geriau reguliuoti darbo krūvius. Norime skirti ir daugiau dėmesio žmonėms su dėmesio sutrikimais bei dirbantiesiems švietimo srityje“, – vardija pašnekovas.
 
Anot jo, „PomoDone App“ toli gražu nebuvo pirmasis komandos bandymas sukurti kažką savo. Prieš tai buvo kelios idėjos, kurios, deja, neatnešė sėkmės. Galbūt tiesiog tam nebuvo tinkamas laikas. Visgi A. Mauzonas tiki, kad būtent ši idėja yra ta, ir tikisi vis aktyviau įsitraukti į startuolių pasaulį.
 
„Tiesa, Lietuvoje startuolių kultūra labiau koncentruojasi į susitikimus, mentorystės sesijas. Tai irgi gerai, bet gal šiek tiek ne tai, ko mums reikėtų. Kita vertus, galbūt aš tiesiog nepažįstu reikiamų žmonių. Juk esu ne iš Lietuvos, o iš Minsko. Žinoma, stengiuosi dalyvauti idėjų pristatymo konkursuose. Norėčiau dar labiau įsitraukti į bendruomenę, bet tik tuo atveju, jeigu tai suteiktų abipusės naudos“, – įžvalgomis dalijasi „PomoDone App“ kūrėjas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai