VERSLE REIKIA DAUGIAU RYŽTO IR MAŽIAU KLAUSYTI KITŲ (#)

Arneta Matuzevičiūtė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 16 s.
„Veimotti“ įkūrėjas Artūras Solovėjus. Asmeninio albumo nuotr.
Vilnietis Artūras Solovėjus (25) jau pačioje verslo pradžioje suprato, kad svarbu ne tai, kaip gerai sekasi piešti ar kurti, bet kiek daug turima noro pasiekti užsibrėžtą tikslą. „Manau, kad būtent dėl kantrybės bei noro stokos dažniausiai ir žlunga pirmieji verslai“, – drąsiai sako jau daugiau nei metus papuošalų versle besisukantis pašnekovas. Jis tikina, kad pastabumas ir dėmesys detalėms gali ne tik atskleisti naujų verslo galimybių, bet ir padėti pažinti tikslinę auditoriją, rasti geriausią būdą su ja komunikuoti.
 
Retai kada į rankas paimdavęs pieštuką ir popieriaus lapą, dabar A. Solovėjus be jų neįsivaizduoja įprastos darbo savaitės. Jo mintys, sprendimai ir planai nuo 2016 m. vidurio sukasi apie internetinę parduotuvę ir moteriškų papuošalų prekių ženklą „Veimotti“.
 
Kūryboje talentas dar ne viskas

Pašnekovas įkvėpimą kurti verslą netikėtai rado naršydamas socialiniame tinkle „Instagram“. Matydamas žavias moteris, pasidabinusias įvairiais papuošalais, pagavo save galvojantį apie nuosavą prekių ženklą.
„Su kiekvienu žingsniu, įveiktu iššūkiu įgauni neįkainojamos patirties, kuri padeda geriau pažinti ir savo produktą, ir patį save.“
A. Solovėjus.
„Baigiau studijas, galvojau, ką veikti toliau, svarsčiau apie nuosavą veiklą. „Instagram“ aptikta nuotrauka tebuvo atsitiktinumas, padėjęs priimti galutinį sprendimą steigti naują prekių ženklą. Vis dažniau mintyse ėmiau dėlioti įsivaizduojamų papuošalų dizainą. Ėmiau domėtis, kas yra ir ko nėra Lietuvoje. Prireikė metų, kad perprasčiau sidabro ypatybes, naudojamų akmenų apdirbimo principus, pirmines papuošalų gaminimo taisykles“, – apie verslo pradžią pasakoja jis.
 
Neturėdamas juvelyrikos įgūdžių bei žinių, jaunas verslininkas gerokai užtruko burdamas žinovų komandą. Mokykloje dailės pamokose nežibėjęs, o universiteto metais visai užmiršęs piešimo įgūdžius, A. Solovėjus susidūrė su iššūkiu, kaip mintyse gimusias idėjas perteikti juvelyrui.
 
„Jei pats būčiau juvelyras, sutaupyčiau marias laiko. Nereikėtų kažkam pasakoti idėjos, laukti, kol pirminis variantas bus padarytas, aptarti idėją iš naujo ir vėl laukti taisymų. Būna, kad ne viskas pasiseka net ir po trečio derinimo... Tačiau su kiekvienu žingsniu, įveiktu iššūkiu įgauni neįkainojamos patirties, kuri padeda geriau pažinti ir savo produktą, ir patį save“, – atskleidžia pašnekovas.
 
Vyriški sprendimai ir moteriška rinka

A. Solovėjus rinkodaros sprendimams skiria beveik tiek pat dėmesio kaip ir kuriamiems žiedams ar apyrankėms. Galvodamas apie būsimą kolekciją ir papuošalus įsivaizduoja, kaip turėtų atrodyti moteris, kuri puošis jo kūriniu, ką ji veikia, kaip elgiasi, kodėl priima vienokius ar kitokius sprendimus. Taip atsiranda pirminės prielaidos komunikacijai ir dizaino sprendimams, kuriuos dažniausiai patvirtina vėliau gaunamas grįžtamasis ryšys.
 
„Papuošalų versle geriausiai veikia socialinis tinklas „Instagram“: ten lengviau perteikti emocijas, pasiekti tikslinį vartotoją. Kalbant apie turinį, pastebėjau, kad, lyginant nuotraukas, kurių vienoje pavaizduotas žiedas ant darbo knygos ir tas pats žiedas ant moters rankos, didesnio populiarumo sulauks esantis ant žmogaus kūno. Užvis geriausios vizualizacijos – su labai trumpu tekstu, suteikiančiu nuotraukai gyvumo ar tiesiog padedančiu perteikti emociją“, – įžvalgomis dalijasi jaunasis verslininkas.
 
Įsitvirtinti rinkoje nėra sudėtinga

„Kadangi pats papuošalų negaminu, investicijų reikėjo tikrai nemažai: kainavo interneto svetainės kūrimas, fotosesijos, pirmųjų papuošalų gaminimas, jų konkretaus dizaino kūrimas ir t. t. Jei pradžioje būčiau investavęs pora tūkstančių daugiau, viskas į savo vietas būtų susidėlioję lengviau. Pirmaisiais metais tvyrojo nedidelis chaosas ir viskas vyko tikrai ne pagal planą. Dabar, kai „Veimotti“ jau atšventė pirmąjį gimtadienį, prognozuoti galiu drąsiau ir po naujųjų metų jau galvoti apie atsipirkusias investicijas“, – atvirauja A. Solovėjus.
 
Per metus „Veimotti“ pardavimai išaugo penkis kartus. Jei prieš metus užsakymo internetinėje parduotuvėje sulaukdavo kartą per dvi ar tris dienas, tai dabar per dieną gaunami net keli. Šiuo metu pagrindiniai pirkėjai – užsieniečiai.
 
Anot pašnekovo, lietuviai internetu apsiperka dar ne taip drąsiai: jie daugiau galvoja, klausinėja, nori matuotis, domisi apie grąžinimo ir papildomas sąlygas. Vartotojai iš užsienio šalių perka svarstydami mažiau: įeina, parašo, nusiperka arba pamato ir įsigyja norimą daiktą jau per pirmą apsilankymą. A. Solovėjus pastebi, kad lietuvaičiai į interneto svetainę linkę sugrįžti kelis kartus, apžiūrėti prekę kelis kartus, pagalvoti.
 
Nors kitose šalyse perspektyvų daugiau, verslininkas pastebi, kad ir konkurencija ten gerokai didesnė. Kol kas, taikydamas skirtingas komunikacijos strategijas, apie kurias daug atvirauti nenorėjo, jis dar buria savo lojalių klientų ratą ir tvirtina pozicijas Lietuvos bei užsienio rinkose.
 
„Jei pradėdamas verslą būčiau mažiau klausęs aplinkinių ir gal daugiau pasitikėjęs savo jėgomis, drįsęs daugiau investuoti, tokioje verslo vystymo stadijoje, kokioje esu dabar, būčiau atsidūręs gerokai anksčiau. Apie savo veiklą galvojantiems žmonėms linkėčiau bandyti, o užklupus sunkumams prisiminti, dėl ko viską pradėjo, daugiau pasitikėti savimi ir turėti kantrybės“, – iš patirties kalba jauno verslo savininkas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai