MOTINYSTĖ PASKATINO KURTI TEATRĄ VAIKAMS (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 36 s.
Aušra Paukštytė. Lauros Vansevičienės nuotr.
„Trūko tokios kultūrinės erdvės, kur įleistų su mažamečiais. Norėjosi vietos, kur galėtum patogiai ir turiningai praleisti laiką su visa šeima“, – motinystės metu įžvelgtas poreikis paskatino Aušrą Paukštytę (31) įkurti teatrą, skirtą vaikams nuo 0 iki 5 metų.

Nauja erdvė šeimoms Lietuvoje

Teatras „Pradžia“ – tai erdvė, kurioje profesionalų trupės stato spektaklius, darbo dienomis teatro pedagogai veda užsiėmimus tėvams su pačiais mažiausiaisiais, vyksta edukacinės paskaitos nėščiosioms, o nuo kovo teatre prasidės ir muzikiniai projektai. Todėl projektą „Pradžia“ įkūrėja pristato kaip erdvę, kurioje vykdoma įvairi kultūrinė veikla šeimoms su mažamečiais vaikais. Bet teatro veikla visada bus ašis, aplink kurią viskas sukasi. Spektakliai rodomi kiekvieną savaitgalį. Šiuo metu „Pradžioje“ rodomos trys produkcijos skirtingoms amžiaus grupėms, o kovo mėnesį jau planuojama nauja premjera. „Teatras vaikams yra gana specifinis žanras. Reikia gerai išmanyti vaikų raidą ir jų suvokimą, gebėjimus pagal amžių, kad pavyktų pateikti įtraukiantį, tinkamą pasirodymą. Vaikai – ypatinga auditorija, nes jie neturi socialinių filtrų, reaguoja čia ir dabar be jokių užuolankų, todėl iškart gali matyti, kas veikia, kas ne“, – pasakoja A. Paukštytė. Teatro erdvė „Ogmios mieste“ duris atvėrė sausio pabaigoje, jau buvo surengta apie 20 renginių ir įkūrėja džiaugiasi pilnomis salėmis, vis augančiu spektaklių skaičiumi.

Sukurta mamų bendruomenė
„Mamos apskritai yra itin interaktyvi bendruomenė. Naujienos sklinda itin greitai.“
A. Paukštytė.
Teatras vaikams nėra vienintelė A. Paukštytės veikla. Prieš trejus metus mama tapusi jauna moteris pradėjo rašyti tinklaraštį „Mamystė“, kuris tapo pradiniu teatro reklaminės sklaidos kanalu: „Mamystės“ puslapį mėgsta net 12 tūkst. gerbėjų, tad tai yra tikrai stiprus kanalas sklaidai. Mamos apskritai yra itin interaktyvi bendruomenė. Naujienos sklinda itin greitai. Kartu tai ir didelė rizika, nes ir blogi atsiliepimai taip pat greitai nuvilnytų. Todėl reikia visada „laikyti ranką ant pulso“, stebėti publiką, atsižvelgti į komentarus ir reaguoti į pasiūlymus“, – sako teatro kūrėja. Moteris neslepia, kad jei ne sėkmingai išplėtotas tinklaraštis, teatro turbūt nebūtų išdrįsusi kurti, nes tam, kad būtų galima jį įvesti į rinką, būtų tekę investuoti dar tiek pat, kiek buvo skirta įrengimo darbams.

Motinystė ir naujai atrasti pojūčiai, apie kuriuos moteris pradėjo pasakoti savo rašomame tinklaraštyje, įamžinamos paprastų mamų istorijos leido suburti bendramintes ir įgauti pasitikėjimą. A. Paukštytė didėjant auditorijai dažnai sulaukdavo siūlymų reklamuoti vaikiškas prekes, bet sąmoningai jų atsisakydavo ir tik po trejų metų savo kurtą tinklaraštį pritaikė sklaidai.

Tiki verslo perspektyvomis

Apie sėkmę kūrėja kalba atsargiai, tikina net nedariusi atidarymo renginio, o pradėjo iškart nuo premjeros: „Įrengti patalpas, sukviesti žinomus žmones prie fotosienelės ir išgerti šampano gali visi. Mano supratimu, tai ne laimėjimas. Švęsime po metų, kai išsilaikysime, įsitvirtinsime, sukursime vardą ir vertę.“ Labiausiai verslininkė džiaugiasi lankytojų srautais: „Smagu, kad idėja pasiteisino, matau laimingus, atsipalaidavusius tėvus, kurie maloniai leidžia laiką visi drauge. Prieš apsisprendžiant buvo neramu, kad galbūt tik man atrodo, kad tokia erdvė būtų reikalinga. Rinkos tyrimams lėšų nebuvo, tai sprendimas imtis šios veiklos buvo priimtas įtikėjus idėja ir palaikant aplinkiniams.“ Tiesa, buvo ir prieštaraujančiųjų: „Iš vaikų neįmanoma uždirbti“, – kartojo daugelis. „Bet kol kas viskas eina pagal planą. Kasmet Vilniuje gimsta 10 tūkst. vaikų, auditorija nuolat atsinaujinanti, o jaunų žmonių kultūros renginių poreikis, gimus vaikui, niekur nedingsta“, – savo pasirinkimu įsitikinusi A. Paukštytė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai