DOMĖJIMASIS KARYBA PASTŪMĖJO IDĖJĄ VERSLUI (#)

BZN start prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 22 s.
Šarūnas Levickis. Asmeninio albumo nuotr.
Šarūnas Levickis (29) prisimena, kad jau nuo pilnametystės galvoje sukosi įvairiausios verslo idėjos. Nors dirbti samdomą darbą sekėsi puikiai, jo ragavo ir Lietuvoje, ir užsienyje, svajonė pačiam sau susikurti darbo vietą vis nedingdavo. Iš pradžių mintyse kirbėjo lyg ir paprasta picų kepyklėlės idėja, tačiau galiausiai Šarūnas nusprendė pomėgį paversti verslo idėja.
 
Mintis apie verslą vis neapleisdavo
 
Š. Levickis atvirauja, kad noras kurti nuosavą verslą neapleidžia jau kokį gerą dešimtmetį, tačiau iki šios idėjos realizavimo vyras įgavo nemažai įvairios darbinės patirties. „Esu vilnietis. Sostinėje baigiau mokyklą, o konkretaus sprendimo, kur stoti, tada neturėjau, todėl pradėjau dirbti už baro. Vėliau išvykau į Kiprą, ten dirbdamas barmenu praleidau dar keletą metų“, – pirmąsias darbo patirtis prisiminė pašnekovas.

Vis dėlto itin ilgai užsienyje jis neužsibuvo ir grįžęs į Lietuvą pradėjo dirbti su vyriškų drabužių linijos prekiniu ženklu „PANDO“. „Buvau atsakingas už pardavimus tiek Lietuvos, tiek užsienio rinkoje. Su „PANDO“ praleidau 4 metus, per kuriuos sukaupiau didžiulį bagažą labai vertingos patirties“, – tikino vyras. Nors viskas sekėsi gerai, patiko ir darbovietė, ir darbas, pašnekovui ramybės nedavė noras pabandyti sukurti nuosavą verslą.
 
Nuo picų iki karinės aprangos
 
Nuo 18 metų sukurti darbo vietą sau pačiam ir kitiems svajojęs Š. Levickis pirmiausia viltis dėjo į iš dabartinės perspektyvos palyginti paprastą idėją. „Pirmoji mintis buvo picos kepyklėlė, kurioje picos būtų gaminamos tik išsinešti. Dabar, aišku, ši idėja atrodo visiškai neoriginali ir niekuo neypatinga, tačiau tuo metu turbūt niekas Lietuvoje tokių paslaugų neteikė“, – prisiminė Šarūnas. Vis dėlto nuo šios minties vaikiną atkalbėjo artimieji, koją dar pakišo ir tai, kad tuo metu dar neturėjo reikiamos patirties.

Įkurti verslą, nors ir kiek vėliau, Š. Levickis vis dėlto ryžosi. Tiesa, jis visiškai nesusijęs su maistu, o su jo ir kolegos didžiuliu pomėgiu – karyba, kariniais žaidimais ir atributika. „Patys pirkdavome žaidimams ekipuotes, amuniciją, drabužius, tačiau vis norėjome įsigyti pasaulyje pripažintų, labai kokybiškų prekinių ženklų gaminių, ko padaryti Lietuvoje nebuvo įmanoma. Tekdavo viską užsakinėti internetu ir siųstis iš kitų šalių. Taip ir kilo idėja tuos prekinius ženklus patiems atvežti į Lietuvą ir atsidaryti specializuotų prekių parduotuvę“, – apie su bičiuliu subrandintą verslo idėją pasakojo pašnekovas.

Dabar kartu su kolega Š. Levickis jau vysto parduotuvę „Taktinės pajėgos“, kurioje prekiaujama profesionalia apranga ir atributika kariams, pareigūnams, sportinio šaudymo atstovams, „Airsoft“ žaidėjams ir militaristinio stiliaus gerbėjams. Įmonė bendradarbiauja su karinėmis pajėgomis, viešojo saugumo tarnybomis, ugniagesiais bei gelbėtojais, taip pat siekia visas savo prekes išbandyti praktiškai. „Taktinės pajėgos“ siūlo tokių gerai žinomų ir patikimų gamintojų kaip „Propper“, „Condor“, „Tervel“, „Mechanix“ bei „ALTA“.
 
Sunkiausia – patalpų paieška ir finansai
„Susisiekus ir sutarus su partneriais prasidėjo sunkiausias etapas – patalpų paieškos.“
Š. Levickis.
Paklaustas, ar nebijojo „lįsti“ į verslo pasaulį, ar nesibaido neatlaikyti konkurencijos, pašnekovas tikina, kad apie tai mąsto ir dabar, nes tai visiškai natūralu. „Apie konkurenciją galvojame iki šiol, nes yra tikrai nemaža. Tačiau mes puikiai išanalizavome rinką, puikiai žinojome, kur einame. Mūsų tikslas buvo pasiūlyti kitokių aukštos kokybės gamintojų, kurių prekių Lietuvoje iki tol nebuvo. Atsirinkę gamintojus, siuntėmės jų gaminius, patys testavome, stengėmės atrinkti pačius tinkamiausius“, – pasakojo verslininkas.

Prabilus apie iššūkius, Š. Levickis tikina galintis įvardyti kelis. Vienas didžiausių – parduotuvės „namai“. „Susisiekus ir sutarus su partneriais prasidėjo sunkiausias etapas – patalpų paieškos. Tol, kol suradome tinkamas, užtrukome net 6 mėnesius. Tiesa, iki tol prekybą vykdėme tik internetinėje parduotuvėje. Net biurokratiniai reikalai nepareikalavo tiek daug laiko ir pastangų, kaip patalpų paieška“, – atviravo pašnekovas.

Susisiekus ir sutarus su partneriais prasidėjo sunkiausias etapas – patalpų paieškos. Dažnam verslininkui, siekiant realizuoti savo idėją, tenka gerokai pasukti galvą, kaip išspręsti ir finansinį klausimą. Š. Levickis su kolega pasakoja, kad į „Taktines pajėgas“ investavo nemažai savo lėšų, tačiau nusprendė iš kredito unijos pasiimti paskolą su INVEGOS garantija pagal priemonę „Verslumo skatinimas 2014-2020“.

Pasiėmę šią paskolą jaunieji verslininkai gavo galimybę pasinaudoti darbo užmokesčio išlaidų kompensavimu pagal priemonę „Subsidijos verslo pradžiai“. „Apie „Invegos“ administruojamas priemones jaunam verslui buvome girdėję seniai, tad kredito unijai išsiuntėme reikalingus dokumentus ir gavome patvirtinimą paskolai. Šių lėšų reikėjo asortimentui plėsti, prekių atsargoms įsigyti. Kiek vėliau kreipėmės į „Invegą“ ir dėl darbo užmokesčio išlaidų kompensavimo“, – aiškino Šarūnas.
 
Tikisi plėstis

Pasak Šarūno, verslo pradžia nelengva, tačiau kolegos dirba ir stengiasi judėti: „Būna, kai atsikeli ryte, galvoji, kam visa tai pradėjai, bet atėjus į darbą viskas praeina, pamatai, kiek daug jau sukūrei, pagalvoji, kiek daug dar prieš akis, ir judi toliau.“

 Paklaustas apie ateities planus „Taktinių pajėgų“ vadovas neslepia, kad jų yra – kaip ir kiekvienas naujas verslas, siekia įsitvirtinti rinkoje. Šarūnas svarsto, kad apie plėtros planų realizavimą būtų galima kalbėti kitąmet.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai