KĄ BŪTINA ŽINOTI VERSLININKAMS KETINANTIEMS ĮSIKURTI PREKYBOS CENTRE (#)

Tomas Fedaravičius prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 50 s.
„ECE Projektmanagement Vilnius“ generalinė direktorė - Inga Navickaitė. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Dažniausiai prekybos centruose įsikuria finansiškai stiprios, patirties turinčios, kitaip sakant, patikrintos įmonės. Tačiau tinkamai įvertinus savo lūkesčius ir finansines galimybes, prekybos centras gali tapti patogia starto aikštele ir naujiems verslams. Tiesa, jei rinkoje esate naujokas, dėl prekybos ploto teks pakovoti: potencialių nuomininkų, pretenduojančių į laisvus plotus populiariuose prekybos centruose, kur kas daugiau, nei telpa tarp toli gražu ne guminių pastato sienų. Ką būtina žinoti prekybos centre ketinantiems įsikurti verslininkams ir kaip užsiimti geresnes pozicijas, aptarėme kartu su Vilniuje įsikūrusį prekybos ir pramogų centrą „Ozas“ valdančios bendrovės „ECE Projektmanagement Vilnius“ generaline direktore Inga Navickaite.

Orientuojasi į šeimą

I. Navickaitė neslėpė, kad kiekvieno centro valdytojas su prekybos centro savininkais aptaria, kokia dalis parduotuvių gali būti „rizikingos“ – naujai įsikūrusios ar siūlančios naują produktą, prekių ženklą, koncepciją. Kiekvienas centras nusistato ribą individualiai. Nauji verslai, išskirtinės, nišinės parduotuvės gali tapti sėkmės istorija arba visišku fiasko.

„Be arogancijos pasakysiu, kad jei nesate viena iš žymius prekių ženklus valdančių įmonių arba didysis vietinis prekybos tinklas, nuomos sąlygas diktuosite ne jūs, o prekybos centro valdytojas, t. y. turėsite rinktis iš to, ką jums pasiūlys prekybos centras, arba vieta ir nuomos sąlygos bus derinamos kartu. Centro valdytojai siekia sukurti tokį parduotuvių ir paslaugų pasirinkimą, kad kuo geriau patenkintų pirkėjų poreikius, didintų centro trauką, bet kartu kurtų pridėtinę vertę ir įgyvendintų savininko tikslus“, – pabrėžė „Ozo“ vadovė.

„Įvertinkite, kas yra jūsų tikslinis klientas ir kuriame iš prekybos centrų (o gal nė viename) jis dažniausiai lankosi, kokie konkurentai įsikūrę tame centre, kaip su jais konkuruotumėte, ar yra parduotuvių, su kuriomis galėtumėte dirbti sinergiškai, ar jūsų prekės yra traukos objektas, ar jos būtinai turi būti didelio srauto vietose.“
I. Navickaitė

Pasak pašnekovės, atsirenkant nuomininkus vertinamos ne tik įmonės vystymosi perspektyvos ir finansinė situacija, bet ir istorija, reputacija, įmonės valdymas, rinkodara, klientų aptarnavimo kultūra.

„Pagrindiniai prekybos centro privalumai verslininkams – geras susisiekimas, galimybės pasistatyti automobilį ir didelė parduotuvių, paslaugų ir pramogų koncentracija. Jei tikslinė pirkėjų grupė yra šeima, prekybos centras yra geresnė vieta nei senamiestis. Jei pagrindinis pirkėjas yra turistas ar aukštas pajamas turintys verslininkai, Vilniaus senamiestis, ko gero, tiktų labiau. Žinoma, jei prekiaujate gyvu masalu žvejams, vien dėl darbo valandų prekybos centras netiks, nes jūsų pirkėjas tikriausiai atvyks nuo ankstyvo ryto, o prekybos centras pradeda veikti tik nuo 10 valandos“, – sakė I. Navickaitė.

Sėkmingos prekybos negarantuoja

Prieš pasirašant nuomos sutartį, verslininkui reikėtų kritiškai įvertinti savo perspektyvas – orientavimasis į vienadienę sėkmę toli nenuveda. Pasak I. Navickaitės, pradedantys verslininkai dažnai neįvertina savo finansinių pajėgumų ir prekybos centro valdytojams tenka įrodinėti, kad reikia turėti daugiau lėšų nei „kaip tik“.

„Jiems dažnai atrodo, kad įsirengti parduotuvę paprasta. Tačiau mes primygtinai reikalaujame, kad samdytų profesionalų architektą, pirktų prekybos įrangą iš specializuotų tiekėjų, atkreiptų dėmesį į personalo atranką ir mokymus. Tikras mitas, kad atsidarei parduotuvę prekybos centre, ir viskas – prekės parsiduos pačios, pardavimas garantuotas. Tikrai ne. Reikia daug pastangų, kad prekės būtų gražiai ir patraukliai išdėstytos, vitrinos atnaujinamos, pardavėjos ne tik lankstytų prekes, bet ir bendrautų su klientais, parduotų“, – vardijo pašnekovė.

Prieš atidarant parduotuvę, prekybos centro administracija peržiūri interjero projektą. Jei reikia, pateikia pavyzdžių, rekomendacijų. Taip pat kartu su parduotuvės steigėjais aptaria atidarymo planą ir viešinimo kampaniją. Prekybos centrai dažnai organizuoja mokymus parduotuvių darbuotojams.

„Nusprendus išsinuomoti vietą prekybos centre pirmiausia reikia pasirinkti prekybos centrą. Įvertinkite, kas yra jūsų tikslinis klientas ir kuriame iš prekybos centrų (o gal nė viename) jis dažniausiai lankosi, kokie konkurentai įsikūrę tame centre, kaip su jais konkuruotumėte, ar yra parduotuvių, su kuriomis galėtumėte dirbti sinergiškai, ar jūsų prekės yra traukos objektas, ar jos būtinai turi būti didelio srauto vietose. Rekomenduočiau porą savaičių pagyventi centre ir įvertinti jame besilankančius pirkėjus, jų elgseną, skaičių, judėjimo kryptis“, – patarė I. Navickaitė.

Siūlo pradėti nuo salelės

Prekybos centruose parduotuvės paprastai grupuojamos ir išdėstomos pagal tam tikrą logiką – jaunimo drabužiai, brangesni prekių ženklai, namų apyvokos prekės, paslaugos ir pan. Tad jei ketinate prekiauti pigesniais jaunimui skirtais drabužiais, tarp prabangių prekių ženklų ar namų apyvokos reikmenų jums netinkama vieta. Verslininkams būtina įvertinti kaimynystę ir aplinkybes, kuriomis perkamos jų prekės. Pavyzdžiui, jei tai gėlės, geriausia vieta – kuo arčiau išėjimo ir iš dešinės pusės.

Kitas svarbus aspektas renkantis patalpas – nuomos kaina ir papildomi mokesčiai. Paprastai prekybos centruose nuomos kainos yra aukštesnės nei kitur. Be to, teks mokėti ir papildomų mokesčių – už bendras jūsų plotui tenkančias centro išlaikymo paslaugas, pavyzdžiui, apšvietimą, valymą, apsaugą, liftus, eskalatorių priežiūrą ir t. t. Mokėsite ir rinkodaros mokestį bei savo ploto komunalinių paslaugų teikėjams. Taigi vieta prekybos centre gali reikšti ne tik didesnį pardavimą, bet ir didesnes sąnaudas.

Todėl gyvybiškai svarbu įvertinti savo finansines galimybes ne tik sumokėti reikalaujamą užstatą, bet ir turėti laisvų lėšų 6 mėn. į priekį. Ne visada pirkėjas jus atras iš karto. Turite labai kritiškai įvertinti, ar tikrai jūsų parduotuvė atrodo patraukliai, kad pirkėjas ją išskirtų iš kitų 200 ir užeitų. Turite gerai apmąstyti, kaip pranešite savo pirkėjams, kad jau atsidarėte, kur jus rasti. Sėkmingas startas labai svarbus.

„Gana neblogas variantas siekiant pradėti – prekybos salelės. Mes dažnai pirmiausia siūlome pabandyti išsinuomojus salelę, tuomet, jei pavyks, atidaryti parduotuvę. Tačiau tikrai ne visoms prekėms ar paslaugoms salelės yra tinkama vieta ir pardavimo būdas. Ypač jei tiksliniams klientams reikia intymumo, ramesnės aplinkos. Saleles verslininkai neretai renkasi dėl mažesnių įrengimo sąnaudų. Juk nereikia remontuoti patalpų, nors geresni baldai taip pat kainuoja nemažai – 10 tūkst. eurų ir daugiau. Salelės išlaikymas pigesnis – nėra tam tikrų išlaidų, taikomas fiksuotas papildomų išlaidų mokestis“, – teigė I. Navickaitė.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai