EKSPORTO GALIMYBĖS JAUNAM VERSLUI: KĄ REIKIA ŽINOTI IR KAIP PASIRUOŠTI? (#)

Kristina Augustinaitė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 26 s.
Laura Kovaliovaitė. Asmeninio archyvo nuotr.
Renkantis ir ruošiant gaminius eksportui, reikia išmanyti kiekvienos tikslinės užsienio rinkos ypatybes. Kai kurie eksportuotojai mano, kad jų gaminius galima eksportuoti nedarant jokių reikšmingų pokyčių. Kiti siekia sąmoningai kurti gaminius, pritaikytus konkrečiai rinkai. Kaip sėkmingai pasiruošti įžengiant į užsienio rinką ir kokius namų darbus turėtų atlikti verslininkai, aptarėme su MB „Kokybės klubas“ direktore, Rumunijos garbės konsule Lietuvoje, Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų viceprezidente Laura Kovaliovaite.
 

Užsienio rinkų tyrimai ir žvalgytuvės

Rumunijos garbės konsulė Lietuvoje įsitikinusi, kad Lietuvos rinka yra labai maža, tačiau pradedančiajam verslininkui tokios rinkos užtenka. „Kiekvienas, kurdamas arba vystydamas verslą, planuose turi numatęs savo gaminių ar paslaugų eksportą, tačiau tam reikia pasiruošti, kad netektų nusivilti“, – sako pašnekovė.
„Geriausia pradėti su viena šalimi, nes eksportuojant reikia nuoseklumo, kantrybės ir didelių investicijų.“
L. Kovaliovaitė.
„Kokybės klubo“ direktorės teigimu, verslininkams, besiruošiantiems įžengti į užsienio rinką, svarbu atlikti keletą namų darbų. Susipažinimas su konkuruojančiais gaminiais toje šalyje, kur planuojama verslo plėtra, yra puikus būdas išsiaiškinti, kas veikia toje rinkoje. Anot L. Kovaliovaitės, besiruošiantys eksportuoti verslininkai turėtų pakankamai dėmesio skirti užsienio rinkos tyrimams ir žvalgytuvėms. Rinkos tyrimai ir kontakto užmezgimas su užsienio partneriais, pirkėjais ir klientais taip pat turėtų suteikti idėjų, kokius gaminius galima parduoti svetur.
 
Pašnekovė pabrėžia, kad būtina aiškiai nusistatyti rinkas, į kurias planuojama eiti. „Geriausia pradėti su viena šalimi, nes eksportuojant reikia nuoseklumo, kantrybės ir didelių investicijų“, – tikina „Kokybės klubo“ direktorė. Svarbu pasitarti su potencialiais klientais, didmenininkais, agentais, ambasadų atstovais, kad išsiaiškintumėte geriausią savo produktų pardavimo strategiją užsienio rinkoje.
 
Tikslingi pokyčiai

Rumunijos garbės konsulė Lietuvoje atkreipia dėmesį, kad svarbu parengti gaminių ar paslaugų katalogą tos šalies kalba, kur planuojama eksportuoti. Pasak L. Kovaliovaitės, katalogas anglų kalba yra visada tinkamas variantas. Be to, pašnekovė įsitikinusi, kad eksportui besiruošiantiems verslininkams svarbu turėti aiškų gaminių sąrašą, įsivardyti gamybinius pajėgumus, nustatyti kainas ir gamybos terminus. Ruošiantis gaminių eksportui, gali tekti pakeisti tam tikrus gaminio aspektus, kad jie atitiktų pirkėjo skonį ar teisinius užsienio šalies reikalavimus, susijusius su eksporto vieta.

Pasak „Kokybės klubo“ direktorės, svarbu pritaikyti eksportuojamus gaminius, kad jie atitiktų šalies, į kurią eksportuojama, sąlygas ar užsienio rinkos klientų pageidavimus. Produktų ženklinimo ar pakuotės keitimas yra vienas iš pavyzdžių, kaip prisitaikyti prie vietos taisyklių. Taigi pasiryžimas strategiškai pakeisti savo gaminį atveria duris į daugelį tarptautinių rinkų.

Kalbėdama apie namų darbus rengiantis eksportui, Rumunijos garbės konsulė Lietuvoje, pabrėžia interneto svetainės svarbą. „Nė vienas potencialus partneris nežiūrės į jus kaip į patikimus partnerius, jei turėsite tik „Facebook“ paskyrą, – sako L. Kovaliovaitė. – Parengus šiuos namų darbus, drąsiai galima prisijungti prie bet kokios verslo misijos ir žengti pirmuosius žingsnius į užsienio rinką.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai