CV SOCIALINIUOSE TINKLUOSE: KAIP PATEIKTI INFORMACIJĄ, KAD GAUTUME GRĮŽTAMĄJĮ RYŠĮ? (#)

Dovilė Joneliūnienė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 5 s.
Robertas Šapalas. Asmeninio albumo nuotr.
Šiandien socialiniai tinklai – vartai ne tik į diskusijų ir naujienų srautą. Tai kiekvieno iš mūsų gyvenimo aprašymas (CV), nuo kurio priklauso potencialaus darbdavio pirmasis įspūdis arba klientų nuomonė, jei socialiniuose tinkluose pateikiame informaciją apie savo prekių ženklą. Kaip kokybiškai pateikti informaciją, kad gautume grįžtamąjį ryšį? Apie tai kalbame su Robertu Šapalu, TV3 žiniasklaidos grupės, „Viasat“ ir „Viaplay“ socialinių medijų vadovu.
 
Pasak R. Šapalo, visų pirma reikia suprasti, kad dauguma personalo atrankos specialistų, prieš priimdami žmogų į darbą, peržiūri kandidato paskyrą socialiniuose tinkluose. Labai dažnai pakvietimo į darbo pokalbį, arba atvirkščiai, priežastis yra būtent kandidato prisistatymas socialiniuose tinkluose.
 
Pašnekovas atkreipia dėmesį į socialinių tinklų skirtumus ir pranašumus. Jeigu galvojate apie savo karjerą, rekomenduojama skirti dėmesį socialiniam tinklui „LinkedIn“. Būtent tai yra vieta, kurioje potencialūs darbdaviai tikisi pamatyti daugiau informacijos, kuri įrodytų, kad kandidatas bus naudingas įmonei. Todėl ieškantiesiems darbo R. Šapalas pirmiausia pataria susikurti paskyrą „LinkedIn“, kurią būtina užpildyti 100 procentų. Tam prireiks šiek tiek laiko, tačiau ši investicija ateityje jums atsipirks su kaupu.
 
Domėkitės ir dalykitės patirtimi

R. Šapalas pataria domėtis įmonėmis, kurios jums patinka, kur norėtumėte dirbti. „Dažnai „LinkedIn“ galima pamatyti, kad įmonės ten kelia savo darbo skelbimus. Taip pat reikia būti aktyviu „LinkedIn“ vartotoju. „Turiu omenyje, kad reikia kelti žinutes, naujienas, kurios sietųsi su jūsų darbo sritimi. Kitaip sakant, jūs turite parodyti, kad domitės ir gilinate žinias. Jeigu darysite šiuos žingsnius, tai personalo atrankos specialistas, pirmą kartą atsidaręs jūsų paskyrą, pamatys, kad jūs papildomai domitės savo darbo sritimi, sekate naujausias tendencijas. Taip pat svarbu tarp savo draugų turėti kuo daugiau žmonių, kurie sietųsi su jūsų profesija. „LinkedIn“ paieška leidžia labai lengvai ieškoti žmonių pagal specialybes, įmones. Turėdami „kolegų“ iš kitų įmonių, dažnai pamatysite darbo skelbimus, kuriais jie pasidalys. Taip pat pamatysite ir naudingų straipsnių, kurie siesis su jūsų profesija“, – teigia pašnekovas.
„Manau, visų tikslas panašus – atrodyti gerai.“
R. Šapalas.
Paklausus, kokios klaidos dažniausiai daromos pateikiant savo informaciją socialiniuose tinkluose, R. Šapalas pabrėžia, kad dažnai žmonės ne 100 proc. užpildo savo paskyras, kartais net neįkelia profilio nuotraukos. Tai signalas, kad žmogus paskyrą susikūrė, nes reikia, bet ne todėl, kad nori ar įdomu. Jūsų paskyra reprezentuoja jus internete. Atlikite labai paprastą testą. Nueikite į „Google“ ir įveskite savo vardą bei pavardę. Jeigu jau turite „LinkedIn“ paskyrą, pirmas rezultatas, kurį parodys jums „Google“, bus „LinkedIn“.
 
„Tikiu, kad dauguma žmonių prieš išeidami į darbą pasižiūri į veidrodį, kaip šiandien atrodo. Manau, visų tikslas panašus – atrodyti gerai. Panašiai ir su socialiniais tinklais“, – atkreipia dėmesį socialinių medijų žinovas.
 
Nuo ko pradėti?

Pirmiausia nusiteikite, kad tam reikės skirti šiek tiek laiko. Jūs turite visiškai užpildyti savo paskyrą, įkelti aprašymą apie save, pateikti informaciją, kur dirbote, dirbate. Nepamirškite paminėti savo laimėjimų, kurie sietųsi su karjera. Rekomenduočiau kaip pavyzdį verslininko, investuotojo Iljos Laurso paskyrą.
 
R. Šapalas tikina, kad itin svarbus aprašymas, esantis paskyros viršuje. Jame keliais sakiniais reikėtų save pristatyti, parašyti, kuo domitės, ką jau pavyko pasiekti savo karjeroje. „Tai lyg knygos aprašymas, pagal kurį sprendi, ar toliau skaitysi knygą, ar ne. Taip pat išskirčiau skiltį „Įgūdžiai“. Čia reikia nurodyti įgūdžius, kuriuos turite. Jie turi sietis su darbu, kuriame dirbate. Žmogus, apsilankęs jūsų paskyroje, galės balsuoti už tą jūsų įgūdį. Kitaip sakant, jums pažįstami, kolegos pasakys, ar jūs tikrai turite tą įgūdį, ar ne. Nepažįstamam žmogui tai bus stiprus argumentas patikėti, kad tas savybes turite“, – sako pašnekovas.
 
Kas svarbiau – CV kokybė ar kiekybė?

Socialinių medijų vadovo teigimu, viskas priklauso nuo to, kokiai darbo pozicijai ir kokio kandidato ieško personalo atrankos specialistas. „LinkedIn“ yra puiki erdvė, kurioje galima rasti pasyvius kandidatus. Tai yra tokie žmonės, kurie specialiai darbo neieško, yra savo srities profesionalai ir turi gerus darbus. Visgi įdomus darbo pasiūlymas juos gali sudominti pakeisti darbovietę. Todėl, jeigu ieškosite darbuotojų per „LinkedIn“, nesitikėkite, kad gausite daug CV. Visgi žmonių profesinė patirtis bus daug geresnė, palyginti su tradiciniais CV portalais. Per „LinkedIn“ taip pat galima rasti labai tiksliai tos profesijos žmones, kurių jums reikia. Tai, jeigu ieškosite būsimų kolegų per „LinkedIn“, dominuos ne žodis „kiekybė“, o „kokybė“, – tvirtina R. Šapalas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai