ATSKLEISTOS „INSTAGRAM“ PASLAPTYS VERSLUI (#)

Kornelija Viečaitė prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 26 s.
Edgaras Petručionis. Asmeninio albumo nuotr.
Socialinei žiniasklaidai įgyjant vis daugiau įtakos ne tik jaunų žmonių gyvenime, verslui metas išnaudoti visas galimybes. „Instagram“ – antras labiausiai naudojamas socialinis tinklas Lietuvoje, kurio vartotojų skaičius jau perkopė pusę milijono. Apie jo naudą ir strategijas pasakoja „Socialaus marketingo“ reklamos skyriaus vadovas Edgaras Petručionis.
 
Ne tik paaugliams

Pašnekovas iškart paneigia susiformavusią nuomonę, kad „Instagram“ naudoja tik vaikai ir paaugliai: „Pats didžiausias vartotojų segmentas yra 20–29 metų (42 proc.), tačiau 30–39 metų (20 proc.) ir 40–55 metų (13 proc.) segmentai taip pat nėra menki. Tiesa, jis vis dar išlieka labiau moteriškas socialinis tinklas – 2/3 aktyvių vartotojų yra moterys.“

Ir jauniems, ir vyresniems žmonėms įtaką daro įžymūs žmonės (angl. influencer). „Daugiau nei 90 proc. visų Lietuvos įtakingų žmonių sėkmingai išnaudoja „Instagram“ kaip papildomą kanalą turiniui transliuoti ir savo sekėjams įtraukti. Per pastaruosius metus vis daugėjo atvejų, kai prekių ženklai kreipėsi į įtakingus asmenis ne tik tam, kad jie geru žodžiu minėtų jų produkciją, bet ir kad sukurtų turinio prekių ženklų profiliams socialiniame tinkle „Instagram“, – aiškina ekspertas.
 
Svarbūs konkretūs tikslai

E. Petručionis teigia, kad, nusistačius tikslius uždavinius ir lūkesčius, lengviau įsivertinti, ar turinys yra pelningas. „Užsibrėžti tikslai gali būti susiję su žinomumo didinimu (tam tikros tikslinės auditorijos pasiekiamumas, nauji profilio sekėjai, vartotojų įsitraukimas kuriamo turinio komentaruose) arba specifinėmis konversijomis (parduoti produktai, surasti darbuotojai, nauji verslo kontaktai ir t. t.)“, – aiškina jis.

Visiems taikytinos vienos sėkmės formulės nėra, tačiau pamatuoti vienos ar kitos strategijos efektyvumą galima „Instagram Business“ profilyje, kur pateikiama vartotojų pasiekiamumo ir įsitraukimo statistika.
 
Nuobodžiam turiniui – griežtai ne

„Socialaus marketingo“ reklamos skyriaus vadovas taip pat pabrėžia, kad naudotis „Instagram“ apsimoka tik tada, jei pateikiamas turinys įdomus: „Nuobodus, šabloniškas turinys tinkamai neįtrauks tikslinės auditorijos ir eikvos įmonės finansinius išteklius, tad, prieš startuojant su „Instagram“ komunikacija, kiekvienam rinkodaros vadovui reikėtų rimtai apsispręsti, ar jo parduodamos prekės bei paslaugos gali būti originaliai pateikiamos vaizdo forma.“

Taip pat svarbu suderinti reklamos formą ir optimizaciją. „Tai gali būti reklaminė nuotrauka ar vaizdo įrašas „Instagram“ naujienų sraute arba vertikalaus (9:16 formato) turinio reklama „Instagram Stories“ erdvėje. Pagal užsibrėžtus tikslus abiejuose formatuose galima pridėti nuorodas į interneto svetainę“, – pataria E. Petručionis.
 
Esminiai strategijos punktai

Pašnekovo teigimu, norint tinkamai vykdyti „Instagram“ reklaminę kampaniją, būtina pradėti nuo tikslų užsibrėžimo. Tuomet galima spręsti, kaip tuos tikslus norima iškomunikuoti. Prieš kuriant turinį, naudinga išanalizuoti ir tiesioginius konkurentus: kokį turinį kuria jie, kokius metodus taiko ir kaip jiems sekasi bendrauti su savo auditorija. Tuomet verta pradėti kurti savo turinį „Instagram“ paskyrai. Be abejo, sukurtą turinį reikia išbandyti, patikrinti jo efektyvumą. Kaip paskutinį būtiną procesą E. Petručionis įvardija rezultatų stebėjimą ir vertinimą, o prireikus ir turinio bei reklamos formų optimizavimą.
 
Būtinas savitas stilius
„Jei naudojamos tarptautinės ar bendresnės grotažymės, jos padės jūsų turinį atrasti vartotojams, kurie nėra jūsų profilio sekėjai. Na, o jei susikursite savo asmenines, t. y. unikalias grotažymes, tai taps labiau stiliaus akcentu“
E. Petručionis.
Tam, kad kuriamas turinys išliktų originalus, patartina saikingai taikyti visas „Instagram“ siūlomas funkcijas. „Kiekvienas prekių ženklas turėtų išbandyti skirtingas „Instagram“ turinio formas ir, įvertinęs sugeneruotus rezultatus, pasirinkti sau tinkamiausias“, – pataria E. Petručionis. Vis dėlto čia pat jis priduria, kad vaizdo turinys vartotojams palieka kur kas gilesnį įspūdį: „Praėjusiais metais pasauliniu mastu vykdyto „Instagram“ tyrimo metu išsiaiškinta, kad net 28 proc. vartotojų, perkančių internetu, vaizdo turinį įvardija kaip geriausią priemonę atrandant naujus produktus.“

Į pagalbą galima pasitelkti ir grotažymes, tik svarbu atminti, kad jas naudoti vertėtų saikingai ir pagal paskirtį. „Grotažymės naudojamos grupuojant savo turinį prie skirtingų tematikų. Jei naudojamos tarptautinės ar bendresnės grotažymės, jos padės jūsų turinį atrasti vartotojams, kurie nėra jūsų profilio sekėjai. Na, o jei susikursite savo asmenines, t. y. unikalias grotažymes, tai taps labiau stiliaus akcentu“, – sako pašnekovas.
 
Puiki galimybė

Gali pasirodyti, kad reklama socialiniuose tinkluose greitai nurungs tradicinius reklamos kanalus, tačiau E. Petručionis tokį mitą paneigia. Nors dvejus metus iš eilės pasaulinis jos augimo tempas yra daugiau nei 30 proc., kol kas pakeisti tradicinius reklamos kanalus rinkodara socialiniuose tinkluose nėra pajėgi. Priežastys gana paprastos. „Ne visi vartotojai turi paskyras socialiniuose tinkluose, jų turinio vartojimo įpročiai stipriai skiriasi, tad tik skirtingų kanalų derinys padeda sukurti visavertę komunikacijos strategiją“, – aiškina jis.

Neteisinga ir nuomonė, kad Lietuvos verslininkai neišnaudoja „Instagram“ įtakos. Taip gali pasirodyti dėl „Facebook“ ir „Instagram“ susijungimo. „Kai „Facebook“ ir „Instagram“ reklamos pirkimo platformos buvo sujungtos į vieną bendrą darinį, vis daugiau verslų Lietuvoje pradėjo naudotis šio socialinio tinklo teikiamais pranašumais. To priežastimi tapo galimybė reklamuoti turinį neturint oficialios „Instagram“ paskyros, dubliuojant „Facebook“ turinį“, – teigia E. Petručionis.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai