ŠV. VALENTINO DIENOS KOMERCIJOS YPATUMAI (#)

Ieva Kniukštienė prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 46 s.
Inga Navickaitė. Šarūno Mažeikos nuotr.
Kiekvienais metais per šv. Valentino dieną visuomenė pasidalija į dvi grupes: vieni jos nemėgsta ir net ignoruoja, sakydami, kad tai komercinis žaidimas, o kiti nuoširdžiai rodo dėmesį savo artimiesiems taip, kaip tai sugeba geriausiai. Vis dėlto niekas nenuneigs, kad, artėjant vasario 14-ajai, prekybos centrai pasidabina raudona spalva, širdelėmis ir nuolaidomis.
 
Išlaidos siekia milijardus

Statistikos informacinė svetainė „Statista“ pateikia įdomią informaciją apie pirkėjų įpročius Jungtinėse Amerikos Valstijose, artėjant šioje šalyje itin populiariai šv. Valentino dienai. Pateikiamos statistikos duomenimis, čia meilės dieną minėti planuoja daugiau nei pusė amerikiečių, o jų išlaidos tądien sieks vidutiniškai net 143,56 dolerius. Pastaruosius trejus metus šios išlaidos, galima sakyti, nekinta, o daugiausia išleidžiama savo mylimiesiems ir sutuoktiniams – vidutiniškai daugiau nei 80 dolerių. Amerikos vartotojai šv. Valentino dieną nepamiršta kitų šeimos narių, vaikų, mokytojų, draugų ir net savo augintinių. Regis, ši šventė vienaip ar kitaip paliečia visus, o bendros išlaidos siekia sunkiai suvokiamą pinigų sumą – daugiau nei 19 mlrd. JAV dolerių.
 
Pirmauja papuošalai

Technologijų pasaulyje neapsieinama be išmaniųjų įrenginių poveikio. Šiemet šv. Valentino dienos pirkinius savo išmaniaisiais telefonais pasirinkę įsigyti daugiau nei 35 proc., o planšetiniais kompiuteriais – daugiau nei 40 proc. respondentų. Daugiausia pinigų jie pasiryžę išleisti papuošalams. Ši suma, tikėtina, sieks beveik 5 mlrd. dolerių. Antrąją vietą pelno išlaidos romantiškai vakarienei, o trečioji vieta atitenka gėlėms – net 2 mlrd. dolerių. Ne itin daug atsilieka drabužiams skirti pinigai ir išlaidos saldumynams.
 
Įtraukti net nešvenčiantys asmenys

Šv. Valentino dienos karštinė vienaip ar kitaip paliečia visus ir netgi tie, kurie sako jos nešvenčiantys, tądien patiria išlaidų. Daugiau nei 10 proc. respondentų sako pamaloninantys save mielais pirkiniais ar skanumynais, kiti planuoja vakarą su draugais ar artimaisiais, o kiek daugiau nei 3 proc. amerikiečių į komercijos sūkurį įsitraukia protestuodami prieš šv. Valentino dieną ir pirkdami „Antivalentino“ dovanas.
 
Lietuviai santūresni

Lietuvoje šv. Valentino karštinė praeina kur kas ramiau negu JAV. Anot Vilniuje įsikūrusio prekybos ir pramogų centro „Ozas“ direktorės Ingos Navickaitės, šiai šventei ruošiasi ne visos parduotuvės, o pirkėjai nėra pasiryžę išleisti didelių sumų šventei paminėti.
 
„Ruošdamosi Valentino dienai, dalis „Oze“ įsikūrusių parduotuvių papuošia vitrinas, specialiai dekoruoja prekių lentynas, paruošia šventinių pasiūlymų. Vis dėlto bendriems prekybos ir pramogų centro „Ozas“ rezultatams Valentino dienos pardavimai įtakos nedaro“, – tikina pašnekovė.
„Prekybininkams – tai dar viena gera tema ir proga suaktyvinti tam tikrų kategorijų pardavimus“
I. Navickaitė.
Nors nėra didelio bendro pokyčio, atskirų prekių grupių pardavimų augimas, artėjant šv. Valentino dienai, jaučiamas ir Lietuvoje. Čia, kaip ir užsienyje, populiariausia prekių kategorija yra juvelyrika.
 
„Prieš šv. Valentino dieną jaučiamas augimas grožio ir apatinio trikotažo segmentuose – apie 10–15 proc., o juvelyrikos ir papuošalų parduotuvių apyvarta išauga net kelis kartus, palyginti su kitomis savaitėmis. Galima daryti išvadą, kad „Ozo“ lankytojai Valentino dieną mielai dovanoja mylimosioms ir mylimiesiems papuošalus. Taip pat Valentino dieną turėtų augti saldumynų pardavimai „Oze“ neseniai duris atvėrusioje parduotuvėje „Maxima“ ir eklerinėje „Kler e Kler“. Kituose segmentuose augimas nėra reikšmingas“, – atskleidžia I. Navickaitė.
 
Šv. Valentino diena, artėjant žiemos pabaigai, puikus metas pagyvinti niūroką atmosferą ir įnešti šventinės nuotaikos, tačiau, pasak pašnekovės, Lietuvoje tai tikrai nesukelia komercinės euforijos. „Lietuviai, ypač vyresnių kartų atstovai, nėra linkę ypatingai švęsti Valentino dieną. Atitinkamai ši diena nesukelia ir pirkimo karštinės. Prekybininkams – tai dar viena gera tema ir proga suaktyvinti tam tikrų kategorijų pardavimus“, – teigia prekybos ir pramogų centro „Ozas“ vadovė.


 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai